De remkracht van vier in de MINI – met schijfremmen op de voorwielen en achter-wielen.
Waarom heeft de MINI vier schijfremmen ten opzichte van de schijfremmen voor en trommelremmen achter zoals op de meeste nieuwe auto’s?
Het grootste voordeel is dat de schijven van de schijfremmen contact hebben met de buitenlucht. Dat betekent dat ze geen last hebben van hitteopbouw zoals vaak gebeurd in trommelremmen, hitte die de remcapaciteit doet verminderen. Auto’s met schijfremmen kunnen later remmen en zorgen zo voor een betere wegligging en meer rijplezier in de scherpste bochten.
Het lineaire verband tussen remdruk en vertraging door schijfremmen maken dat het remmen nauwkeuriger gedaan kan worden door de bestuurder. Daarnaast helpen ze om remonbalansen en blokkeren van de voorwielen te voorkomen als er hard wordt geremd.
De schijfremmen van de MINI zijn 276 x 22 mm aan de voorkant en 259 x 10 mm aan de achterkant. Omdat de remmen aan de voorkant het meeste werk doen zijn ze niet alleen groter maar ook dubbel uitgevoerd en aan de binnekant geventileerd zodat ze beter afkoelen. Een aluminum brug aan de achterkant bevat een geïntegreerde handrem.