Het had niet mooier of slechter kunnen beginnen. Eerste race uitval door een kapotte benzinepomp en de tweede achteraan starten en eerste worden. Het was een mooie en vooral zonnige start van het seizoen. Voor 2007 is het seizoen weer begonnen. Nog geen 2 weken geleden stond de Mini helemaal klaar om te testen op Zolder.
Op de Nurburgring in Duitsland kwamen alle rijders met hun teams voor de eerste keer dit seizoen bijeen. Twee jaar geleden was de eerste keer dat de DSC op de Nurburgring een race organiseerde, toen sneeuwde het en was het extreem koud en nat. Afgelopen week was het stralend weer wat voor een heel ander beeld zorgde.
Door het grote veld van 60 wagens zijn de races voor 2007 opgesplitst. Dit betekent dat de onderkant van het veld een aparte race rijdt zonder last te hebben van de snellere GT’s. En dit geldt natuurlijk ook andersom. Doordat de snelheidsverschillen tussen een Mini (sport divisie) en een Audi DTM uit de GT steeds groter worden begint het steeds gevaarlijker te worden.
Na 3 ronden in de kwalificatie begon de Mini te sputteren en stopte de benzine pomp ermee. Nog net een derde tijd kunnen neerzetten maar die positie was weinig waard met een Mini zonder benzinedruk. Het tijdschema zat zo in elkaar dat de race een uur later van start ging, uiteindelijk werd de wagen teruggesleept op de paddock en kon de reparatie beginnen. De standaard Mini bezinepomp was gestopt met functioneren. Jammer genoeg net vergeten een nieuwe pomp te bestellen dus even snel repareren was geen oplossing. Na wat fabricaties om het te verhelpen ging de race van start……zonder Mini op de derde plaats…
Door het missen van de race op zaterdag betekende dit achteraan starten en 14 wagens inhalen om op het podium te behalen. Na een opwarmronde gingen we met een rollende start op weg, niet iedereen zat even goed op te letten waardoor de eerste 6 wagens al voor de eerste bocht waren ingehaald. In de vijfde ronde aangekomen bij Bas Barenbrug ging de Exige van Kees Kreijnen kapot die al ver vooruit lag. Doordat Berry een race gemist had, had hij voor de pitstop geen extra strafseconden, Bas Barenbrug wel en moest langer in de pits staan. Net voor zijn pitstop verloor Bas zijn positie en kon het tempo niet meer bijhouden door concentratieverlies van een kapotte kardan. Uiteindelijk werd de finishlijn met 20 seconden voorsprong behaald en betekende 20 punten in het kampioenschap. Alles was voor het weekend weer goedgemaakt en gezien het feit dat we dit jaar toch echt kampioen moeten worden.