De Modificaties
MINI Cooper S
MINI Cooper
MINI One
Mini Classic
Meetings / Circuit
Meer Modellen
MINI van A tot Z
Diversen
Artistiek
Zoek met Google:
Zoek foto:
 Alle Fotoalbums
 Google Translate
Februari 2010: lichtere velgen qua gewicht en kleur



Team Dynamics is een gerenommeerde Britse fabrikant van velgen die met de Pro Race 1.2 een sterke en lichte velg voor de motorsport heeft ontwikkeld. In het wit perfect voor de Mini.
Wit en 7,9 kg per stuk
Tweedehands zo goed als perfecte 17 inch TD's (met ET 38) in de originele laklaag op de kop kunnen tikken en voorzien van nieuwe Toyo's R888 semi slicks. De perfecte combinatie voor de Nürburgring. Het lagere gewicht van de velg zorgt voor een lager onafgeveerd gewicht onder de auto waardoor het onderstel de weg beter kan volgen wat op zijn beurt natuurlijk de wegligging en de grip verbeterd. Geen zeer groot verschil maar alle kleine beetjes helpen.


Tyresure, druk en temperatuur

Het Tyresure systeem bestaat uit vier ventielen met een druk- en temperatuurmeter inclusief zender en één ontvanger om de waarden in de auto weer te geven. Het is interessant om te zien wat temperatuur en druk doen met stikstof en lucht gevulde banden onder de verschillende omstandigheden van de Nürburgring. Intussen weet ik dat de Toyo's het beste presteren boven de 60 graden en daarbij de druk behoorlijk kan oplopen van 2,1 naar 2,6 bar. OP warme dagen is het dan beter wat druk van de banden weg te nemen om optimaal grip te houden. De band vullen met stikstof heeft daarbij niet echt veel nut, de druk loopt bijna even hoog op als met de lucht gevulde band. Geen onmisbaar instrument wat op elke auto zou moeten zitten maar interessant om te kijken wat de banden onder de verschillende omstandigheden doen en zo wat meer inzicht in het gedrag van de banden te krijgen.
Update: intussen zijn de batterijen leeg van de sensoren en is het niet makkelijk deze weer ingeleerd te krijgen. Met de sensoren heb ik niet veel verschil gezien tussen stikstof en lucht vulling, wel tussen koud en warm. Daar zit soms 5 graden verschil tussen. Tussen de ringronden door met een handmeter nakijken als je twijfelt werkt ook goed.

AutoEnginuity
Auxiliary Audio Input
CAE Shifter
Carbon Deurpanelen
Carbon Splitter
Challenge Style
Cilinderkop
Datatool Revlight
Digi-Tec Tuning
Digital Power Sound Module
Extra Instrumentenset
Glasfiber Motorkap
Innovate Meters
JCW MF Driespaaks Stuur
Lexaan Ramen
Lichtgewicht Interieur
Meer dan 250 pk
Midden Armsteun
Milltek Sport Uitlaat
MINI Cooper S Cabrio
MTH Spruitstuk
Pocketmusic Skin
Quaife sper, M7 vliegwiel en Sachs koppeling
R56 Diffusor, R56 sportuitlaat, M7 splitter
ScanGauge II
Sprintex - 272 pk
Tarox Remmen
TD Pro Race 1.2
Travel Gear
Wiechers Rolkooi, Recaro's en OMP stuur
Zijpanelen uit Japan
MINI is een merk van de BMW Group, alle genoemde handelsmerken zijn gedeponeerde handelsmerken van BMW AG