• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to footer
  • R53 Cooper S
    • Cooper S standaard
    • Eerste rij-impressie Cooper S, Cooper2
    • Cooper S JCW
    • John Cooper Works GP kit
    • Test Dikke S-jes (NMC)
    • Cooper S, 1965 en nu
    • Oud tegen Nieuw, Morris Mini Minor tegen JCW
    • Cooper S MC 40
    • Cooper S vs. Hummer H2
    • Multitest GTI’s
    • 1ste versus 2e generatie
    • Oud Nieuws
  • R52/R50 Cabrio
    • Cooper Cabrio introductie
    • Cooper Cabrio rij-impressie
    • Cooper S Cabrio, introductie facelift
    • Cooper Cabrio test
    • Cooper Cabrio AC Schnitzer
    • Bespoke Car Group Cabrio
    • Oud Nieuws
  • R50 Cooper
    • Cooper Standaard
    • Cooper rij-impressie (US)
    • Cooper rij-impressie
    • Cooper duurtest
    • 100.000 km test
    • Oud tegen Nieuw
    • Cooper vs. Smart Forfour
    • Oud Nieuws
  • R50 One
    • One versus VW Lupo
    • One van Kelleners (zeer uitvoerig)
    • One van Maxi Tuner
  • R54 Diesel
    • MINI met Dieselmotor
    • One Diesel van AC Schnitzer
  • Tuning
    • Test 4 getunede MINI’s, Digi-Tec, Kelleners, Schmidt en SKN
    • S van Strassberger
    • AC Schnitzer en RMS
    • Cooper S Hamann
    • SKN MINI Cooper S
    • Mini Mania Stage III
    • One van Kelleners (zeer uitvoerig)
    • One Diesel van AC Schnitzer
    • One van Maxi Tuner
    • Getrag S Twinster 4×4
    • Targa Newfoundland JCW
    • MINI Dragster
    • Oud Nieuws
  • Classic
    • Rover Mini (1959 – 2000)
    • Mini Cooper 998
    • Minki, de ontbrekende Link
    • Oud tegen Nieuw, Morris Mini Minor tegen JCW
    • Cooper S, 1965 en nu
    • Rally Monte Carlo 1964
    • Oud Nieuws
  • Facts & Figures
    • Design Studies
    • Produktie in Oxford
    • MINI van A tot Z
    • Wereldse MINI
    • MINI Corporate Identity
    • Kleurenbibliotheek
    • World Press Foto 2006
    • Oud Nieuws
  • Oud Nieuws
    • R53 JCW GP
    • R53 Cooper S
    • R52 Cabrio
    • R50 Cooper/One
    • Motorsport
    • Classic
    • Specials
    • Tuning
    • Diversen

R53 | R52 | R50 | R54 MINI

Alles over de 1ste generatie MINI's 2001 - 2006

  • FAQ’s
  • Handleidingen / DIY
    • JCW
    • Instrumenten
    • Binnenkant
    • Buitenkant
  • MINI van A tot Z
    • Algemeen
    • Rijden
    • Service
    • Uitrusting
    • Veiligheid
  • MINI United
    • 2005, Misano Italië
    • 2007, Zandvoort Nederland
    • 2009, Silverstone Engeland
    • 2012, Le Castellet Frankrijk
    • Oud Nieuws
  • Projecten
    • Berthil’s RingTool
    • Brightly’s Clubsport
    • Martyn’s Turbo R53
  • Gallerij

Brightly’s Clubsport

“Het moet wel van zijn plek gaan”
In 2011 kocht ik mijn MINI, eigenlijk vooral op aandringen van mijn vriendin. “Het is zo’n leuk autootje” was hetgeen wat ze al maandenlang riep als er weer eens een MINI langs reed of ergens geparkeerd stond. Ik stemde in, maar op voorwaarde dat het dan wel een “S” moest worden. Als liefhebber van snelheid moest het namelijk wel een beetje van zijn plek gaan.

Direct tijdens de eerste rit maakte de MINI al indruk op me. De lage zitpositie, het directe stuurgedrag en het compressorgejank deden me glimlachen en zorgden gelijk voor een sterk gevoel van verbondenheid met de auto. Love at first ride!

Persoonlijk tintje
Ik hou ervan om mijn auto een persoonlijk tintje te geven. Naar mijn mening is er al genoeg eenheidsworst op de Nederlandse wegen en met mijn auto onderscheid ik me graag van de grijze massa. Een MINI is qua model in de basis al onderscheidend binnen autoland, maar via het forum van de NewMiniClub ontdekte ik al snel dat bij MINI de mogelijkheden tot personaliseren vrijwel eindeloos zijn. Ik deed inspiratie op door het volgen van andere forumleden en raakte besmet met het “mod-virus”, een ongeneeslijk virus waar veel MINI-rijders mee te maken krijgen en welke zich kenmerkt door een ziekelijke drang tot het aanpassen van je MINI.

Modificaties
Aanpassingen (ofwel: mods) zijn op allerlei vlakken mogelijk: aan het exterieur, aan het interieur, aan de motor, aan het onderstel… Ik kon niet kiezen, dus besloot om alles maar aan te passen. Wel in een bepaald thema; een thema wat ik aanduid als “Clubsport”. Hiermee doel ik op een auto die het midden houdt tussen een straatauto en een circuitauto. Geen full racer, echter een auto die redelijk goed is in te zetten als normaal vervoersmiddel, maar ook goed zijn mannetje kan staan tijdens een sessie op het circuit. Dit heeft geleid tot de lijst van mods die hieronder zijn opgesomd.

Af?
Is de MINI nu af? Al vaker dacht ik van wel, maar toch weet ik iedere keer weer wat te verzinnen. Dat mod-virus, he. Ongeneeslijk… Er staan nog wel wat dingen op mijn wishlist: een big valve head, Schroth 4-punt gordels en bekleding van het dashboardkastje. De rest bedenk ik wel weer op een later moment. Dat mod-virus, hè. Ongeneeslijk…

 Brightly op Instagram       Brightly op Facebook


Mod lijst

Exterieur

  • Achterwisser delete
  • Atomspeed Bonnet Scoop
  • Cooper dakspoiler
  • JCW Aerodynamica voorbumper
  • JCW Aerodynamica side skirts
  • JCW GP achterbumper (inserts en trim)
  • LED stadslichten
  • MINI flatblade ruitenwissers
  • MossMINI cowl scoops
  • Orranje G-wing (blad: Aspen White)
  • Peugeot dakantenne
  • Seat Leon Cupra R front splitter
  • US side markers (voor: wit, achter: rood)
  • Xenon 6000K lampen

Interieur

  • Aquamist dash guage
  • CAE Ultra Shifter
  • Che Strut (wit gepoedercoat)
  • Custom Stuurwiel
  • CM Customs Armsteunen bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
  • CM Customs Dashtop bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
  • CM Customs Downtubes bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
  • CM Customs Handrem(balg) bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
  • Dension Gateway iPod interface
  • Howerton Engineering Boot-Tank (t.b.v. water/methanol injectie)
  • Jack the Bulldog
  • JCW Recaro CS Sportster stoelen
  • LED verlichting interieur
  • MINI bagagenet
  • MINI Meterset OEM (olietemperatuur en voltmeter)
  • Rear Seat Delete (zwart bekleed)
  • Scanguage II
  • SJCAM SJ4000 Action Cam
  • Wiechers Clubsport rolbeugel (wit gepoedercoat)

Onderstel

  • BBS RC323 wielen i.c.m. Yokohama AD08R (215-40-17) banden
  • BMW Z4-M hoofdremcilinder
  • Camber stangen achter (2 paar)
  • Custom remkoeling
  • Draagarmen achter van aluminium (R56)
  • Goodridge staalomvlochten remleidingen voor en achter
  • JCW R56 BBK i.c.m. Zimmermann geperforeerde remschijven (316mm) en Carbotech XP10 blokken
  • JCW R56 achterklauwen met Zimmermann remschijven (280mm) en Apec blokken
  • KW Clubsport schroefset
  • MINI Challenge remdrukregelaars
  • Studs & Nuts conversie; wieltapeinden i.c.m. Muteki SR-48 wielmoeren
  • Superflex en Powerflex polyurethaan bussen (draagarmen voorzijde, stabilisatorstang, voorzijde en stuurhuis)
  • Vibra-technics motorsteunen
  • Whiteline Stabilisatorstang Achter

Motor & Aandrijving

  • Huidige vermogen / koppel: 243 pk / 282 nm
  • 82 graden thermostaat
  • Aquamist HFS4 water/methanolinjectie
  • Bosch 550cc injectoren
  • Catcam 1302469 nokkenas
  • Cravenspeed 17% pulley
  • Dave F. Hybrid Airbox
  • Detroit Tuned Bypass valve
  • GP Intercooler
  • Helix koppelingsplaat, geveerd uitgevoerd
  • Janspeed spruitstuk + aangepaste OEM cat (2,5” interne diameter)
  • JCW Bougies
  • JD Engineering custom software

Footer

Contact

info@r53.nl
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze website, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid

Artikelen

  • R53 Cooper S
  • R52/R50 Cabrio
  • R50 Cooper
  • R50 One
  • R54 Diesel
  • Tuning
  • Classic
  • Facts & Figures
  • MINI United

Oud Nieuws

  • R53 Cooper S
  • R53 JCW GP
  • R52 Cabrio
  • R50 Cooper/One
  • Tuning
  • Classic
  • Diversen
  • Motorsport
  • MINI United
  • Specials

Zelf Doen

  • FAQ’s
  • Handleidingen / DIY
  • JCW
  • Instrumenten
  • Binnenkant
  • Buitenkant

MINI van A tot Z

  • Algemeen
  • Rijden
  • Service
  • Uitrusting
  • Veiligheid
To TopBack to Top

Sitemap

Zoeken

MINI is een merk van de BMW Group. Tenzij anders vermeld, zijn alle handelsmerken gedeponeerde handelsmerken van BMW AG.
Voornoemde zaken worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden of distributie door R53.nl.