De 210 pk sterke MINI Cooper S van de MINI CHALLENGE met John Cooper Works Tuning Kit heeft nog andere kwaliteiten dan alleen maar hard rijden: in RED NOSE DAY design ondersteunde de snelle flitser in de MINI CHALLENGE 2005 de gelijknamige benefietaktie voor noodlijdende kinderen. Op het RED NOSE DAY gala op 20 april 2006 is de auto als 1:18 miniatuur verkrijgbaar om zo, naast andere akties, de MINI fans de mogelijkheid te bieden hun passie voor de MINI in te zetten voor kinderen in nood.
MINI en RED NOSE DAY
MINI ondersteund de RED NOSE DAY, een inzamelaktie van de Duitse zender ProSieben ten gunste van hulpbehoefende kinderen. Officieel werd de samenwerking gestart in augustus 2005 bij de MINI CHALLENGE op de Nürburgring: sindsdien rijdt de MINI Cooper S in RED NOSE DAY rood en logo mee om geld in te zamelen voor diverse kinderhulporganisaties.
De MINI Cooper S in RED NOSE DAY design is als zeer gedetailleerd 1:18 miniatuurmodel te verkijgen bij alle MINI servicepartners en dealers voor een prijs van 99 €. Voor deze prijs krijgt men een uniek model en gaat 5 € van het aankoopbedrag naar de hulporganisaties CHILDREN for a better World en Comic Relief.
Dit is echter slechts een klein deel van het MINI aandeel in RED NOSE DAY: onder het motto “doe eens gek en zamel geld in voor RED NOSE DAY 2006” lopen in geheel Duitsland diverse akties bij de dealers. Daarnaast worden 3 nieuwe MINIs verloot onder de donateurs!
RED NOSE DAY
De RED NOSE DAY onstond in Groot Britanië in 1985 en kent daar al een traditie. Door de verkoop van rode neuzen en vele andere akties over de gehele wereld werd al voor vele miljoenen aan geld ingezameld voor kinder hulporganisaties. Hoogtepunt is ieder jaar de RED NOSE DAY en het RED NOSE DAY Gala: op 20 april doen vele bekenden mee aan een televisieshow op de Duitse zender ProSieben om zo veel geld in te zamelen voor de kinderen.