De Modificaties
MINI Cooper S
MINI Cooper
MINI One
Mini Classic
Meetings / Circuit
Meer Modellen
MINI van A tot Z
Diversen
Artistiek
Zoek met Google:
Zoek foto:
 Alle Fotoalbums
 Google Translate
Januari 2011: Lexaan ramen en andere gewichtsverminderingen

Foto's
10 foto's van de ramen, gewichtsvermindering en draagarmen

Ramen van Lexaan. De beloofde 25 kg gewichtsvermindering wordt niet gehaald maar via nog wat andere wijzigingen gaat er toch 25 kg af. Door overbodig metaal uit deuren en achterklep te verwijderen en de stalen draagarmen te verwisselen voor aluminium GP exemplaren met Powerflex polyurethaan rubbers.


Lexaan ramen
Ramen van Lexaan. Niet de platte platen die men zelf moet buigen en in de opening moet schroeven maar voorgebogen en hardcoated exemplaren. Deze kunnen 1 op 1 gewisseld worden met de originele exemplaren. De voorste exemplaren zijn hardcoated zodat ze niet krassen bij het op en neer gaan. De voorruit mag voor de APK niet gewisseld worden. In Nederland is zoiets niet te krijgen dus deze komen uit Engeland.

Gemonteerd
En hier zijn de ramen al gemonteerd. De window tinting is dus nu verdwenen al hebben de achterste ramen wel wat iets tinting. Niet zo erg want de binnenkant mag ook gezien worden. De bekraste originele achterruit met gat voor de ruitenwisser is hiermee ook eindelijk verdwenen. De beloofde 25 kg gewichts-vermindering wordt niet gehaald al zal het vast effect hebben aangezien de ramen hoog gemonteerd zijn. Totaal gewichtvermindering door de Lexaan ruiten is 10,5 kg.
Metaal en isolatie weg
Die gewichtsvermindering valt dus wat tegen dus er gaat er meer metaal verdwijnen. Dit metaal komt uit de deuren waar het overbodig is geworden. Ook uit de achterklep gaat het overbodie metaal weg. Samen met het verwijderen van geluidsisolatie verdwijnt er zo nog eens 8 kg aan gewicht.

Aluminium GP draagarmen
Tweedehands kon ik aluminium GP schommelarmen op de kop tikken. Aangezien er slechts 20 van zijn verkocht in Nederland is hier moeilijk aan te komen. Op de foto boven de originele stalen arm en onder de GP arm. Totaal levert dit een gewichtsvoordeel van 6 kg op. Dat lijkt niet zo veel totdat je het verschil in je hand voelt. Ze waren wel erg vies en schoonmaken was geen pretje. Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om de extra Powerflex rubbers te plaatsen. Door het lagere onafgeveerde gewcht is de wegligging nu ook beter. Alleen kenners zullen zien dat dit heel bijzonder is op een Electric Blue R53.

Geluidsdemping bodem
Geen sexy mods maar hard en smerig werk. Ik was het al van plan toen de rolkooi er 2 jaar geleden in ging maar dat was toen al werk genoeg.
Nu dus maar de stoelen er uit gehaald en de vloermat opgetild. De geluidsdemping die op de vloer geplakt is en zelfs meegespoten is moet er uit. Na veel föhnen en steken is de geluidsdemping weg. Niet zo'n fijne klus maar de demping heeft toch geen nut meer dus die kan wel weg. En na heel veel wasbenzine is ook de laag die achterblijft verwijderd. Wat overblijft is de grijze kleur van de grondlak van de carrosserie. Dit scheelt toch weer 3 kg, inclusief de voetverwarmings-pijpen voor de achterpassagiers aangezien er niemand meer op de achterbank zit.

Totaal dus door bovenstaande bijna 28 kg minder wat de Ring rondgesleept moet worden.

AutoEnginuity
Auxiliary Audio Input
CAE Shifter
Carbon Deurpanelen
Carbon Splitter
Challenge Style
Cilinderkop
Datatool Revlight
Digi-Tec Tuning
Digital Power Sound Module
Extra Instrumentenset
Glasfiber Motorkap
Innovate Meters
JCW MF Driespaaks Stuur
Lexaan Ramen
Lichtgewicht Interieur
Meer dan 250 pk
Midden Armsteun
Milltek Sport Uitlaat
MINI Cooper S Cabrio
MTH Spruitstuk
Pocketmusic Skin
Quaife sper, M7 vliegwiel en Sachs koppeling
R56 Diffusor, R56 sportuitlaat, M7 splitter
ScanGauge II
Sprintex - 272 pk
Tarox Remmen
TD Pro Race 1.2
Travel Gear
Wiechers Rolkooi, Recaro's en OMP stuur
Zijpanelen uit Japan
MINI is een merk van de BMW Group, alle genoemde handelsmerken zijn gedeponeerde handelsmerken van BMW AG