De Modificaties
MINI Cooper S
MINI Cooper
MINI One
Mini Classic
Meetings / Circuit
Meer Modellen
MINI van A tot Z
Diversen
Artistiek
Zoek met Google:
Zoek foto:
 Alle Fotoalbums
 Google Translate

Mini Challenge

Het gaat steeds harder op de Ring en daar hoort een passend uiterlijk bij. Sinds de komst van de New Mini bestaat er al de MINI Challenge race serie. In Nederland is deze nooit van de grond gekomen maar hij is in Duitsland, Australië en Engeland zeer populair. Alle MINI Challenge auto's hebben onderaan de geblokte striping en een nummer onder de spiegel.
Foto's
11 foto's van de 'transformatie'
Wallpaper (1900x1200)


Challenge SpoilerJohn Cooper Motorsport achterspoiler
Alle Challenge MINI's zijn tevens uitgerust met de John Cooper Motorsport achterspoiler. Dit is van aluminium en heeft een omgekeerd vleugelprofiel om voor meer downforce te zorgen. John Cooper Motorsport is het oorspronkelijk bedrijf van John Cooper overgenomen door zijn zoon Mike. Mike heeft alle John Cooper rechten verkocht aan MINI dus John Cooper Motorsport bestaat in zijn oude vorm niet meer. Het was dan ook moeilijk de vleugel te vinden.
De vleugel heeft nogal scherpe aluminium uiteinden en die zijn verboden op de Nürburgring. Ik heb zelf exemplaren van Carbon gemaakt en die zijn beter gelukt dan de deurpanelen.
De John Cooper Works spoiler die er af moest ging er erg moeilijk af en liet een ravage achter welke eerst gemaakt is door een schadehersteller alvorens de JCM vleugel te monteren.

MINI Challenge bestickeringChallenge bestickering,
Nr. 37

Elke MINI Challenge van de eerste generatie New Mini heeft deze bestickering. Het plakken heb ik zelf gedaan en dat was niet makkelijk en ik dacht eerst dat het niets zou worden. Al met al is het toch goed gelukt, alles zit op zijn plaats zonder al teveel luchtbellen. Met nummer 37 als eerbetoon aan Paddy Hopkirk en zijn eerste overwinning met de Classic Mini in de Rally van Monte Carlo. Nummer 53 lag in dit geval teveel voor de hand.
John Cooper Motorsport Brake ducts
Openingen en luchtgeleiders om de voorremmen van extra koeling te voorzien. Ook hier is moeilijk aan te komen (voor een normale prijs) maar gelukkig een set gevonden die past in de Aero voorbumper. De afwerking was niet erg fraai dus het voorste deel met carbon bedekt wat goed gelukt is. Oefening baart kunst. De voorwielen kunnen volledig indraaien zonder dat de geleiders geraakt worden. Hiermee zijn de inmiddels kapotte slangen vervangen.
AutoEnginuity
Auxiliary Audio Input
CAE Shifter
Carbon Deurpanelen
Carbon Splitter
Challenge Style
Cilinderkop
Datatool Revlight
Digi-Tec Tuning
Digital Power Sound Module
Extra Instrumentenset
Glasfiber Motorkap
Innovate Meters
JCW MF Driespaaks Stuur
Lexaan Ramen
Lichtgewicht Interieur
Meer dan 250 pk
Midden Armsteun
Milltek Sport Uitlaat
MINI Cooper S Cabrio
MTH Spruitstuk
Pocketmusic Skin
Quaife sper, M7 vliegwiel en Sachs koppeling
R56 Diffusor, R56 sportuitlaat, M7 splitter
ScanGauge II
Sprintex - 272 pk
Tarox Remmen
TD Pro Race 1.2
Travel Gear
Wiechers Rolkooi, Recaro's en OMP stuur
Zijpanelen uit Japan
MINI is een merk van de BMW Group, alle genoemde handelsmerken zijn gedeponeerde handelsmerken van BMW AG